Cei doi piloti elvetieni in uniforma portocalie, Andre Borschberg si Bertrand Piccard, au facut duminica seara ultimele controale ale apatului, iar la mansa s-a asezat Borschberg, in aplauzele echipei sale.
Calatoria de aproximativ 35.000 km, programata in 12 etape care vor dura 5 luni, este punctul culminant dupa 13 ani de cercetari efectuate de Andre Borschberg si compatriotul sau Bertrand Piccard, a caror idee de folosi pentru zbor doar energie solara a fost ironizata initial de industria aviatica.
Avionul, denumit SI2 (Solar Impulse 2), este alimentat cu peste 17.000 de celule solare care ii captusesc aripile 72 de metri, aproape la fel de lungi ca cele ale unui Airbus A380. Dar SI2, construit din fibra de carbon cantareste numai 2,5 tone, adica la fel de mult ca un autoturism de familie 4X4 si mai putin de 1% din greutatea unui A380 (vedeti schema de mai jos).
Playlist oficial Youtube actualizat la zi:
Cateva linkuri utile pentru cei interesati:
- adresa oficiala pentru msiunea Solar Impulse www.solarimpulse.com
- articol detaliat BBC http://www.bbc.com/news/science-environment-31772140
- avionul solar fara pilot Helios http://en.wikipedia.org/wiki/NASA_Helios
- articol Wikipedia despre avioane cu motoare electrice, multe dintre ele alimentate cu energie solara: http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_aircraft
Update 22 aprilie:
Avionul Solar Impulse 2 a aterizat în oraşul Nankin, situat în estul Chinei.Propulsat doar cu energie solară, aparatul a parcurs o distanţă 1.190 de kilometri în 17 ore, încheins cu succes cea de-a 6-a etapă a voiajului său în jurul lumii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu